تحلیل گر صنعتی مورگان استن لی بیان می دارد که گزارش های حاصل از کیفیت هوا در برخی از شهرهای چین، افزایش فعالیت های صنعتی مرتبط با تولید آیفون ۱۲ را مشخص می‌سازد. استن لی مطالعه کیفیت هوا را در شهر Zhengzhou که مرکز اصلی تولید قطعات اپل می باشد را مورد مطالعه قرار داده است.

استنلی عقیده دارد که در شهر شنزن تولیدات صنعتی در ابتدا در اوایل سپتامبر رو به افزایش گذاشت اما در بقیه زمان های سال مقداری کمتر از حد نرمال را داشت. این تحلیل گر در ادامه بیان می دارد که در شهر چنگ دوو Chengdu فعالیت‌های صنعتی در روزهای اخیر افزایش یافته است و به همان ترتیب در شهر دیگری به نام چونگ کینگ در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیری در زمینه تولیدات صنعتی هستیم.

این داده ها نشان می دهند که آیفون ۱۲ با آیفون ۱۲ پرو از تقاضای بالا از آنچه مورد انتظار بوده است برخوردار می باشند. در همین چند روز دیجی تایمز اخیر گزارشی را منتشر نمود که به دلیل افزایش تقاضای بسیار زیاد برای خرید آیفون ۱۲ پرو اپل تولید کنندگان سفارش قطعات بیشتری را داده است.

اپل قرار است به زودی گزارش سه ماهه چهارم درآمد خود را منتشر کند. اگرچه این گزارش ها شامل نتایج حاصل از فروش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو نخواهد بود. در این مورد استنلی گزارش خود را این طور می نویسد: با استفاده از داده های حاصل از کیفیت هوا از پلتفرم های خصوصی که در چین داده های کیفیت هوا را جمع آوری و منتشر می‌کنند، ما به بررسی میزان دی اکسید نیتروژن پرداختیم.این میزان در درجه اول شدت تولیدات صنعتی را در چهار شهر صنعتی چین آشکار ساخت.

به عنوان مثال در روز ۲۶ کیفیت هوا از شهر Zhengzhou  که به نام شهر آیفون شهرت دارد، نشان می دهد که تولیدات صنعتی و میزان آن در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است. از آنجا که افزایش اخیر با افزایش تقاضا برای خرید آیفون ۱۲ همزمان می باشد می توان تا حد زیادی این عوامل را با هم مرتبط دانست.